جابینجا

اخبار صنایع و مشاغل تخصصی ایران

جابینجا

اخبار صنایع و مشاغل تخصصی ایران

ماسک خود را زیر چانه قرار ندهید

حمید سوری ، اپیدمیولوژیک و عضو کمیته ملی در کورونا گفت: “براساس آخرین مطالعات انجام شده توسط دانشمندان ، ویروس کرونا از طریق دهان ، بینی و چشم وارد بدن می شود ، بنابراین پوشیدن ماسک در مطب ها و اماکن شلوغ مانند مترو و اتوبوس ها امروز ضروری است.”

وی ادامه داد: هر قسمت از صورت ، یعنی بینی ، چشم و دهان باز است ویروس ها و میکروب ها می توانند از این طریق باعث عفونت در بدن شوند.این ماسک باید دهان و بینی را کاملاً بپوشاند زیرا از آنجا که احتمال انتقال ویروس از طریق چشم بسیار پایین است ، پرسنل بیمارستان باید استفاده کنند محافظت از چشم نیز هست.

وی با بیان اینکه پوشیدن ماسک دارای آداب و رسوم خاصی است ، گفت: اگر هنگام برداشتن ماسک در محیط آلوده قرار بگیریم ، احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق دهان ، بینی و ترشحات افزایش می یابد.   

وی افزود: وقتی افراد هنگام صحبت یا غذا خوردن ماسک را پایین می آورند ، ممکن است که به دلیل آلودگی مناطقی مانند چانه ، آلودگی در ماسک کشیده شده و وارد بدن شود.

وی گفت: “برخی از افراد ماسک را بر روی چانه خود قرار می دهند تا راحتتر بخورند ، بنوشند ، استراحت کنند یا نفس بکشند که این امر احتمال انتقال ویروس را افزایش می دهد.” آلوده است ، بنابراین آوردن ماسک به چانه می تواند آلودگی بالقوه صورت را به ماسک و حتی به دهان و بینی منتقل کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد