جابینجا

اخبار صنایع و مشاغل تخصصی ایران

جابینجا

اخبار صنایع و مشاغل تخصصی ایران

توصیه جدی متخصص بیماری های عفونی به والدین دانش آموزان

یکی از اعضای کمیته علمی ستاد ملی کرونا ، دکتر مردانی گفت: تقاضای روزافزون برای واکسن آنفلوانزا تعادل بازار را برهم زده و بسیاری از تولیدکنندگان محصولات خود را در شرق به فروش رسانده اند.

متخصص بیماری های عفونی دکتر مردانی افزود: کسانی که بیماری های قلبی و تنفسی دارند ، مادران باردار ، افراد بالای 60 سال ، افراد دیابتی و … باید از واکسن آنفلوانزا استفاده کنند.

دکتر مردانی به والدین توصیه کرد: هرگز دانش آموزی را با علائمی مانند تب ، سرفه ، آبریزش بینی ، عطسه ، آبریزش بینی یا سرماخوردگی دیگر به مدرسه نفرستید.  

این متخصص بیماری های عفونی اضافه کرد: اگر شخصی در خانواده آلوده باشد ، یک دانش آموز سالم از آن خانواده نباید به مدرسه برود ؛ زیرا ممکن است ناقل ویروس باشد.

وی همچنین درباره چگونگی تبدیل شدن دانش آموزان به سفیر سلامت گفت: کودکان می توانند با کمک مربی دلسوز و آموزش های لازم سفیر سلامت شوند.

دکتر مردانی افزود: با توجه به شرایط خاص کشور و نزدیک شدن به فصل پاییز ، مردم باید در سفرهای خود تجدید نظر کنند ، بیماری را کنترل کرده و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند. پروتکل های بهداشتی در مدارس باید کاملاً رعایت شود ، از شرکت در اجتماعات غیرضروری خودداری شود و چرخه انتقال ویروس متوقف شود تا در موج سوم تاج گیر نکنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد